ADVERTISEMENT

New Zealand Trip- Day 3 (in Queenstown)

Meh sini aku sambung cerita lagi untuk hari ke-3 nie..
actually our plan for day 3 ni nak pergi main ski~ ape nak buat this season winter was so warm, jadi lambat plak salji nak turun.. akibat nyer kami tersadai di Queenstown..

8 in the morning~ dari supermarket sbb nak masak xcukup bahan..

pancake for breakfast~


memang setiap malam kat sane aku wish salji tolong la turun~ haha tapi nak buat macam mana, x turun2 jugak.. alamatnye kene datang lagi skali time winter nampak nye.. haha
selalu nye dalam bulan 5 dah penuh dah salji, tp tahun ni dah habes bulan 6 pun x turun2 gak lagi.. jadi next trip pilihla dalam bulan 7 atau 8 bagi sesape nak rase salji kt Queenstown nie KLIK SINI (untuk tau keadaan ski field kat sane, waktu die same dengan waktu dekat Queenstown, beza 4 jam and die amek webcam secara live~) jealous pulak sekarang ak tgk salji dah penuh kat gunung tuh ..
ade 3 ski field yang popular kat sini, Queenstown ni memang time winter sume orang kt NZ datang sini lepak.. dan lagi satu ade games lontar piring yg sangat popular kalau time autumn kat sini.. kalo jalan2 kat town die mesti nampak rmai orang2 sini bawak piring terbang tuh~ rupe2nye ada hadiah kalau ko collect signature judge yang ade kat tman2 rekreasi die~ sebagai hadiah, ko boleh dapat ski pass for free.. bagus x sistem die kat sini, kerajaan menggalakkan orang die buat aktiviti, xla dok rumah je waktu sejuk2 ni hibernate kan diri~
so disebabkan time kitorunk kat sane blom salji, memang rase cam autumn je laa.. pokok2 kering~ kami jalan2 je kat town die.. jumpe malaysian rmai jugak arini.. ade yang tegur, ade yang tak.. biase la tuh~



we going up there today!! oo meet andrej in that morning time breakfast, die nak hiking je ke atas nie. kalo jalan maybe takes about one-hour.. bole je mane2 la..

untuk naik gondola ni return tix: $25
selaen sightseeing, korunk bole main Luge kat atas nie turun bukit sikit2..naek kereta macam go-kart tuh.. seronok jugak la.. keras muka ak sbb time winter angin die sejuk.. beku..
yng ni sekali naek $10
kalau nak jimat amek je pakej gondola + Luge = $33
p/s bole je nak add-on Luge tuh smpai berkali2..serius memang seronok~


on the way in gondola, the view was amazing~ plus it was a sunny day~




on the way to the lift for Luge~ ekh gamba ni cam kat malaysia je..tgk blakang tuh.

arini nie memang santai2 je kt tepi lake wakatipu nie~ bile lapar balek hostel masak untuk makan lunch (feeling rumah ko sendiri kan)~ pastu rehat kejap pastu turun balek ke bandar ni.. jalan2 pusing2 lagi sampai malam.. tuh je la aktiviti ari ke-2.. relaxing therapy maybe.. haha




x bole kalo x makan nasik~ haha masak bese2 je..


terjumpe adik2 3rd year, also from medical school from Brisbane~ banyak jugak borak dgn deorunk~ deorunk ajak ke hostel deorunk...sebab deorunk pun masak~ haha datang la makan free...


aku rase kalo ak datang lagi, just duduk tepi tasik ni xwat pape pun dah sronok kot..

dan bile feed itik2 ni makan, kejap lagi sekampung datang, dan itik2 kat sini sume
pandai terbang.. cuak kot


dari town ke tasik, smpai hutan pun ak redah~ hahaha habes satu town dah pusing~

2 comments:

fatt said...

snow pouring down heavily at queenstown atm...aku tak pasti camne aku akan survive nanti coz last year aku kat timaru ms winter tp takla smpai penuh 1 pekan dgn snow.

eh lupa nak tanya, ko buat ke bungy kat sini aritu? aku tgh debar jgk ni sbb aku nak buat, insya allah. debar gila hari2 aku tgk vid bungy tp still gemuruh tak surut. aku hrp tak spoil la jump aku klu tak sia2.

u know what, aku dpt accom $15 per nite kat base qtown. aku book thru nakedsleep (nakedbus punya jgk) for july promo. bed ranging from $5-$15 per nite. gile. tp skrg sume dah tinggal $15, aku pun kebetulan je sbb godek2 website tu tetiba terbaca. klu tak terbang duit aku tido aspen lodge sbb ctu per nite $25.

u know what, i forgot to ask u postcard from qtown...duh! @__@

shah_rule said...

ooooo bestnye are base hostel tuh~ jealous~

hurm bile g sane? ke dah kat sane dah nie?? i wish to come again.. seriously~ haha

best nye salji turun lebat~ haha

xpe la at least time ke sane merasa autumn je la dulu~ nanti winter plak.. hehe

*tuh la~ i kat china arituh pun u x bg alamat~ haha
btw poskad u bagi ade lagi kat atas rak nie~ hehe

pape pun sila jage diri yer~