ADVERTISEMENT

Bali - Day 1

Hi sume, for this trip pun same, dah lame plan, maksudnye dari tahun lepas dah book tiket ke Bali nie.. so dapat murah time tuh~ ini dari kekecewaan aku dulu mase 2009 aku cancel trip ke Bali walaupun dah ade tiket sebab time tuh H1N1 nyer outbreak~ terpaksa cancel, dan semangat nak ke sana dah lama padam.. tp sbb kan ade tiket murah nie, aku dapat pergi jugak akhirnya~

So trip kali nie was more like vacation~ haha ke hulur ke hilir ade jer driver hanta... area sini pun kalau nak drive susah, sbb jalan die kecik, banyak one-way especially area Kuta dah sesak.. biler aku dok belek2 kete driver kitorunk, walopun kete die besau, xde plak aku nampak calar2 ke kemek ke~ hebat la tuh aku rase cara pemanduannye~ mostly mode transportation yang diguna pakai traveler kat sini adelah motosikal/sepeda/motorbike~ aku pun try la amek, nk try feel jugak kan, but seriously memang ade feel bawak motor tepi2 sawah tuh.. seronok je.. dan mmg banyak sgt orang bawak moto kat sini~ best la.. di suggestkan untuk orang2 yang konfiden dan bole baca map..!

Ok back to our first day for departure, flight kitorunk pukul 5:50ptg.. aku dah la pagi tuh dari Hospital Sungai Buloh.. nasib baek ade member yang nak menghantar, nak harapkan Komuter dari Sg Buloh tuh, jalan dah la macam ciput~ pkol 1 aku gerak dari Sungai Buloh, and meet-up with others at KL sentral jam 2 petang..



Ahli jemaah pada kali ini bukan la exactly travel buddies aku tetapi kali ni aku pergi dgn kawan2 time zaman sekolah dulu~ ohhh we start masuk sekolah untuk form 1 mase 2001, now 2011.. which is now 10 years friendship gituh~ hahaha



After we meet-up there, terus la gerak ke LCCT..kali ni aku naek bus kuning, sbb selalunye aku book Airasia nyer bus~ memandang kan sekarang bus merah tuh dah naek kan harge ke RM7.50, so beze 50 sen je ngan bus kuning tuh~ dan plus sekarang ni bole beli tiket pergi balek dari bus kuning nie hanya RM14 @ RM7.00 one way~ lagik murah kan? (Mesti orang nak kate 50sen pun nak berkire, ahh xde2 aku student lagik, mmg student ni die suke murah2~ haha)

Flight kami selamat mendarat di Bendara Ngurah Rai pada jam 845pm... dari sana nak ke hotel kami menempah transport dari website Tune Hotel sendiri, sebab ada orang bagi rate nak ke Tune, Kuta caj nyer Rp 70 000..tp based on this website, cm murah setengah harge dari harge tersebut... aku pun email orang tuh malam sebelum nak bertolak.. tup tup kat LCCT airport aku tgk die dah reply msge tuh dan cakap akan ade orang pegang name aku kt arrival.. so berjaya save kan duit~ email je x perlu call pun - letakkan detail flight dan arrival sekali~ tp ni untuk 4 orang je..


on arrival..



After check-in kitorunk lepak2 makan2 jalan2 area Kuta je untuk malam tuh.. lagipun aku penat kot~ so berehat2 je dulu malam tuh dan Pak Supir akan ambil kitorunk jam 8 pagi nanti.. Awas yer sunrise pukul 620am, jangan terlajak sudah untuk subuh!!!!


Night at Kuta

TO BE CONTINUE.

15 comments:

bdk2 @ John said...

besttt!!!

kawan aku pun akan ke sana next year. tp aku ke jakarta! hahahha

Diana Diane Teo said...

Saya dah book ke Bali next year. So, waiting for you to update your blog on Bali. :D

Anonymous said...

shahrul,
masa di Queenstown, awak stay kat hostel Aspen ke? saja nak tanya ok tak hostel tu?


zany

shah_rule said...

bdk2@john: best jugakla bali.. culture, belief all things sume tuh cm menarik jugak untuk kite tau~ hehe
ko beli jugak la nie promo semalam tuh~ haha nice~ never stop planning

Diana: ooo u book during promotion yesterday right~ haha hope u enjoying reading.. i will update the details soon..

zany: nope, mase kt Queenstown saya stay kat Southern laughter backpacker.. overall saya suka la environment hostel nie.. dekat dgn town.. kalau aspen tuh kalau silap di atas sikit dari hostel saya, sbb saya perasan time tgh jalan menuju ke supermarket atas bukit..

crescent said...

woot woot...update detail sikit eh...hahaha...btw kalo lupe harga tiket bagai bagitau...nanti i bagi...hahaha...rindu baliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

shah_rule said...

haha harge tiket secret~ its depend la~ haha

bdk2 @ John said...

nape nk secret lak utk rege tiket? hahaha

shah_rule said...

harge tiket ni sgt subjektif..depends la kalo org tuh dh keje,mungkin 100 tuh murah bg die,kalo still student bg aku cm mahal lak..haha

bdk2 @ John said...

ni msti lesser than 100. no worries...even a working person still being cheapskate. hihih

shah_rule said...

haha tp name pun backpacker harus la kene cheapskate...hehe

MasZuber said...

teringin juge mahu ke bali....

shah_rule said...

owh ade orang bersiaran dari korea..haha
try la maszubir korek2 website aa kot ade lg tket ke bali mur2..hehe

~uG0giRL~ said...

adik,sronotnya jalan2. nnt update lagi crita bali ya. 1st time sampai ke blog nih. akak nak tumpang tanya boleh? kat bali sapa tourguide adik? boleh bagi contact org tu x? akak nak pegi bali end oct nih. trima kasih ya

shah_rule said...

owh pak supir tuh, nanti next entry saye letak.. sbb kawan sy yang uruskan pasal supir.. saye pun xtau no phone supir tuh.. hehe mmg rate die kite amek paling murah.. nanti yer~

thanks sbb melawat ke sini~ u r almost welcome..!

S.H.I.K.I.N said...

salam, shah_rule...dont forget to update pasal pak supir punya contact no k..akak g bali jan 2012 ni...thanks dik