ADVERTISEMENT

Hip Hip Hoooraaaaaay~


Hi semua, seronok ok gathering tetiba arituh, tapi masih ada lagi individu yang dalam jejak kasih tak jumpa2 lagi.. tapi takpe maybe next time ada masa kita lepak lagi.. Gamba? memang takde orang pun yang ambik gamba untuk hari tuh~ aku ada ambik gamba satu je..

Thanks kak Lily, kek ni superb best! haha (ni je gambar yang ade~ )

Sekarang ni aku dah ada hala tuju, woo baru dikurniakan hidayah kot tadi.. haha sekarang aku dah tahu hala tuju harap tak hilang arah tuju aku kali ni (ni pasal belajar ok!!)

Arituh masa gathering korang sibuk tanya2 aku pasal plan NZ aku tuh kan~ yup aku ke Neu Zeeland lagi bulan Mei nanti.. dan hari nie aku telah pun meng-confirmkan tarikh balek aku dari trip tersebut..
Tetiba masa nak beli tiket ni ramai pulak nak ikut, since dah ramai tuh boleh la kongsi duit buat road trip ye tak?
Jadi aku akan merajinkan diri untuk bertapa, aku pun takde plan ke mana2 pun dalam masa terdekat nie, cuma dalam tempoh 5 bulan nanti baru aku start semula trip aku~ wooo lame ni aku berhenti ye tak? tapi tak tahu lah tuh bergantung pada promosi2 semasa dari Pak Tony. kalau ada budget yang mencukupi aku pergi lah..


Berpandukan route map diatas:

  1. 25 May kami semua ber-6 akan bertolak ke Christchurch Penerbangan AAX jam 0840 dan tiba di CHC pada 1055pm. Waktu ni samalah macam mana aku pergi sana masa bulan 6 arituh, so memang tidur airport la jawabnya.
    26 May - 1 June aku plan untuk Campervan roadtrip kat south island, since arituh tak sempat cover west coast, so aku nak pi sana, dulu pun masa kat sana "jack" pernah cakap, dia suka sangat stay kat Greymouth.. so nak pi la nie kononnye.. plan roadtrip pun x siap lagi.. takpe la lame lagik trip nie~
  2. 2 June pulak kami akan fly dengan Jetstar ke Wellington pulak..kali ni tinggal kami ber-3 je sebab yang laen taknak lama kat sini.. its ok~ kalau tengok map nak pi auckland terus, tapi still disebabkan budget aku tukar route asal tuh! so dari Wellington ke Hasting..kat sini aku rasa maybe dah hampir pokai, jadi aku gunakan khidmat exchange job (sila klik) kat sini.. so bolehla aku dapat stay free kat north island ni.. kerja pun sehari dalam 2 jam je, still ada masa untuk merayau~ so aku prefer untuk stay kat Hasting berbanding Auckland, sebab aku nak duduk suasana kampung..acececeh
  3. Sepatutnya aku nak fly dari CHC-Melbourne, memandangkan budget tak cukup, aku cancel route ni. Jadi dari Auckland aku terus beli tiket Jetstar ke Sydney teruih!
  4. Kat Sydney pun aku buat kerja sama, aku akan stay kat sini jugak dalam seminggu, sebab nak buat exchange job ni mostly host nak minta helper stay untuk seminggu. Aku taktau la apa aku boleh buat lama2 tinggal kat Sydney ni, dah la area bandar besar, mcm borink hmmm
  5. Route terakhir ni pulak kemungkinan dalam 21 June sekali lagi aku gunakan Jetstar ke Gold Coast. kami akan stay sini pulak dalam 2,3 malam.. Boleh la menjenguk Movieworld, since kak Lily kata ada satu je kat dunia.. (berkobar2)..
  6. Route last ni pulak, route untuk balek ke KL semula, AAX tujuan Kuala Lumpur pada 24 June 2012. 
  7. Tambah lagi satu AA dari KL-JB..harap sempat kejar flight pukul 7 pagi dari LCCT~ 
ticket ni baru beli tadi, aku rasa ni la harge murah untuk dapatkan ticket one-way nie.. 

p/s So bagi sesape yang pernah post entry pasal tempat2 aku nak pergi ni bersiap sedialah dengan soklan2 aku nanti yer..! haha sekarang kene study la, doa2kan lah untuk aku yer, kalau sesape ada nak pi umrah tu sangat dialu-alukan tolong doakan daku ini.. hehe

p/s: Kak Elly, nanti time nak bersalin, kalau jumpa orang macam ni, bukan i tau~ haha 

21 comments:

Cawan said...

wehh tak aci ko dpt tapau sume kek tuuuuuuuuuuuu!!!

all the best utk trip ko akan dtg bulan 5 tu nanti..

shah_rule said...

haha kak lily offer suruh ambik, siap lah tapau terus sume!! sume orang cam segan2 je nak ambik.. hehe

selamat ke osaka jugak ngan europe nanti!!! hehe

fatt said...

pegi neu zeeland belah north mmg byk benda nak tgk. tp syg sebab ko pegi time winter, klu time spring or summer mmg kat hasting tu byk ladang kiwi utk dipetik. klu musim winter ni aku syak sama ada ko kena buat pruning (eja camni kot). pruning ni kejenye memangkas pokok anggur atau apa2 keje melibatkan mentenen ladang. tp memandangkan ia north island so aku syak tak sejuk mcm kat south. apepun get ready. unless ko nak keje kat ladang ternakan kambeng biri2.

klu hamilton ramai msian..tryla kot2 ada keje2 yg lebih sesuai. goodluck.

bak skit kek! hadiah gambar jek watpe

Janggel said...

Gudlak! Semoga selamat pergi dan selamat kembali! *awal sangat tak aku wish ni?

Cam best je keje2 kampung ni? nak balik kg la keje kat kebun koko atuk aku.

Anonymous said...

study jangan tak study
supaya dapat jalan-jalan dengan happy! movieworld memang best.


zany

shah_rule said...

fatt: hmm tuh la aku pun pikir sbb musim tuh cam xde benda utk di petik~ banyak keje2 kemas kebun je kot~ haha
banyak ni nak tnye ko, tp aku xde mood lagi untuk meng-research lagik.. biar la dulu~ aku pun taktau area mane best since kawan2 kitorang time kt NZ pernah cerita deorang duduk napier mase tuh.. so aku guess area sane best kot~ so cm nak stay hasting sbb area situ besa sikit dari napier..

janggel: tergelak aku ttbe dapat wish nie.. sangat2 awal yer.. jngan nak buang tebiat, baek ko wish goodluck utk exam aku dulu~ hehe weh keje la kebun, best woo keje kat bando mmg x best!! haha

zany: ooo zany pernah g GC ke? nanti akan dapat kertas soalan nanti ekh.. hehe bnyak nak tnye ni!

kemang said...

sebulan??


xpela,aku kasi laluan kat ko dulu..aku x aim belah2 oz n nz ni..hihi

shah_rule said...

hampir sebulan jugakla trip nie, tuh yg kene wat exchange job tuh, mmg kalau x, rabak poket nak bayar accomodation nie.. hihi

Lily Riani said...

we all ckp random & laju... nak betul kan sket...

1. disneysea kat japan - the only one in the world

2. disneyworld ada satu jek - kat orlando, besau giler kay; 2-3 hari baru abis. i gi pun tak habis.

3.universal studio japan (usj), satu satu nye ada hello kitty. kat tokyo ada puroland ie sanrio land for hello kitty, little twin star etc etc

4. movieworld rasanye spin off from universal studio sbb almost the same but MW ni under warner bros.

5. ada satu backpacker /guesthouse kat greymouth - noah's ark. bilik2 dia semua tema binatang. i blogged about it. check it out.

masam kat nz, i saja pilih hostel pelik2... baru best.

shah_rule said...

ekh a ah member time kat NZ tuh pun pernah cakap pasal hostel dia mcm ada tema binatang jugak... ooo ok2 kene try nie.. hehe

Biqque said...

ok part nz aku rasa korang sume dah tau kan...part GC aku leh jawab la sebab penah gi. and aku advise, gi ramai2, pi la masuk movieworld ngan dreamworld tu, patu pi la relakan diri main ngan benda2 bongok gerun tu! sumpah aku ckp best gile! bantai la gelak bersama rakan2 ye.

rides superman, batman, tower of terror, pejadah yg laju2 tu sila naik. tapi aku plg nak suh ko try, yg ride scoobydoo bodoh yg ko akan tak sangka sungguh akan kebodohannyer. INI TASK AKU KASI KAT KO OK! SILA BUAT!

sat nak gelak part skin nak branak tetiba ko yg sambut...habis la luar dalam skin sume ko tauuuuuuuuuu hahahahahahahahaha!

Anash said...

shah rule,
alamak..punya yummy ciskek itu...(ambik bau gambar aje la...)
lily, sila bawak lagi pada geng yg tak dapat rasa..leh??(sambil blink-blink kan mata...)

shah_rule said...

Biqque: nanti aku tunaikan segala hasrat kamu itu~ haha nape entry gold coast ko xde gamba.. aku bace na punye sbb same je ko pun ade.. haha
aku akan start research nanti dari masa ke semasa~ kne la mintak tolong ko gak nanti.. hehe

kak anash: hah apsal kak anash x dtg gathering arituh~ melepas la, nanti next meeting maybe kak lily dah tukar bawak kek laen pulak kot~ (tetap dgn harapan kek dari lily.haha)

Diana Diane Teo said...

Greetings from Bandung, Indonesia :D

Best yer! Saya belum menjejak kaki saya kat Australia and New Zealand yet. Malu yer saya sebagai seorang travel junkie :(... Harap-harap next yr dapat pergi ataupun 2013 tapi klu nak pergi, saya rancang bulan September. Nak pergi masa Spring time :D

shah_rule said...

owh jangan cakap macam tuh diana~ saya tengok travel kamu lagi lah saya malu kalau nak compare~ lagipun timing saya pergi pun tak beberapa nak baik sangat sebab still autumn, winter~ mungkin tak banyak aktiviti sangat, cuma ni je masa yang ada. september is a good timing lor~ heehee

Biqque said...

gambar kat fb, ada link tu...nanti aku nak buat slow2 letak gambar balik...banyak sangat kena buat balik tu hahahaha!

azam said...

Huh! bestnyer boleh gi niuzilen lama2..Aku kalo sorang2 dah terlepas dah ke sana. Tapikan kalo nak gi tempat2 mcm ni, aku sure kena bawak mak kapal dengan anak-anak kapal sekali..darab 4!botak kepala aku mikirkan ongkosnya..hahaha

shah_rule said...

biqque: haha harap2 ko letak gamba yer. aku ingat kan ko pkai gamba yg pakai filem tuh. kene scan dulu ke camne baru leh upload~ haha

azam: wahhh susah la camtuh nak kene darab 4. haha memang botaknyer kepala nak bayar.. tuh blom masuk makan untuk 4 perut lagi. mane tau ada sorang yg mmg azali lagi 4 perut.. habeh..! hahaha

Ainul Arina Madhiah said...

fuh, jeles giler tngok planning tahun depan. kitaorg kat sini dah kena kira duit dah sbb nak balik for good. tak dapat nk jalan lebih2. huhu..

eh, tgh rotation O&G ke? good luck! sama la kita. tgh pening nih nak balik buat elektif kat sepital mana..

shah_rule said...

ainul: plan ni pun lame lagi, tp gigih beli sbb nak harge murah~ haha harap2 termakbul~ merancang je tak sudah~

elektif? buat la kat hosp selayang~ sini banyak kes pelik2!!! hehe
sekarang dah masuk paeds~ banyak sgt syndrome pelik kat sini.. hehe sini centre of hepato dgn renal~

Ely Hasrul said...

okeyyyy gambo bawahhh skalikk tu menakutkannn hahahha

sbb pertamanye gynea aku sah2 pompan.. keduanye.. kalu ade laki bese pak Anes yg takat bg salam patu bagi bill menci tau.. ketiganye... jgn la aku tingat kt ko time nk deliver nnti hahahahhaha